Inhuurscan
De Inhuurscan van Aegis levert concrete en implementeerbare oplossingen op die direct helpen om te besparen op de kosten van PNIL én de kwaliteit te verhogen. Concreet betekent dit: grip krijgen op inhuur met veel aandacht voor de aanpalende processen die van invloed zijn op die inhuur. Dit doen we door visie en praktijk op elkaar aan te laten sluiten, processen te stroomlijnen, het selecteren van de juiste leveranciers onder de juiste voorwaarden én door het sturen op PNIL onderdeel te maken van de dagelijkse praktijk binnen de zorginstelling.
Laat onderaan deze pagina je gegevens achter voor meer informatie over de Inhuurscan van Aegis. Je maakt dan automatisch kans op een gratis Inhuurscan ter waarde van €20.000,-!
Noodzaak voor grip op inhuur
Hoewel de inhuur van extern personeel in sommige gevallen noodzakelijk kan zijn, brengt het aanzienlijke risico’s met zich mee. Denk hierbij aan een gebrek aan continuïteit, hoge kosten, en negatieve effecten op de zorgkwaliteit. Ook de impact op de teamcohesie weegt zwaar. Het is daarom cruciaal dat zorginstellingen zorgvuldig afwegen wanneer en hoe ze extern personeel inzetten, en streven naar oplossingen die de nadelen minimaliseren terwijl ze tegelijkertijd zorgen voor goed gevulde roosters.
Grootste nadelen aan de inhuur van extern personeel
– Hoge kosten;
– Gebrek aan continuïteit en kennisoverdracht;
– Gebrek aan vertrouwensband met bewoners;
– Veroorzaak in veel gevallen een gebrekkige teamcohesie;
– Gebrek aan specifieke training en ervaring;
– Verhoogde administratieve last.
Deze nadelen werken door binnen een zorgorganisatie. Zo zorgt veel inzet van extern personeel voor een hoger verzuim én een hoger verloop binnen een organisatie. Het is daarom essentieel om de inzet van extern personeel kritisch te benaderen en te beperken tot het hoognodige. Dit kan door het verbeteren van de interne processen die leiden tot de inzet van PNIL, maar ook door het maken van betere afspraken met leveranciers én het beter monitoren van deze afspraken. De Inhuurscan van Aegis maakt inzichtelijk wat het vertrekpunt is, welke stappen er gezet kunnen worden om te verbeteren en hoe deze stappen gezet kunnen worden. Het eindproduct is een helder en scherp rapport, met concrete quick wins en aanbevelingen voor grotere projecten die verder uitgediept moeten worden.
De Inhuurscan omvat de volgende fasen:
-
- Het vaststellen van de scope en het doel van de Inhuurscan.
- Ophalen van het wettelijk kader, interne kaders, en wensen voor de toekomst.
- Cijfermatige analyse van de huidige prestaties.
- In kaart brengen van de huidige processen aangaande de inzet van zzp’ers en PNIL – sterke en zwakke punten definiëren.
- Samenstelling en positionering betrokken teams: hoe en binnen welke omgeving werken de teams?
- Inzichtelijk maken welke leveranciersmodellen voor PNIL aansluiten op de wensen van de zorginstelling.
- Digitalisering is essentieel: de IT-infrastructuur en -mogelijkheden worden in kaart gebracht.
- Heldere conclusies en aanbevelingen worden gepresenteerd = Quick wins + aanbevelingen vervolg.
De Inhuurscan maakt binnen relatief korte tijd inzichtelijk hoe er door aan bepaalde essentiële knoppen te draaien, enorme bedragen bespaard kunnen worden op de inhuur van PNIL. Ook de kwaliteit van PNIL wordt met het implementeren van de uitkomsten van deze scan aanzienlijk verhoogd. We zorgen voor grip op PNIL door allereerst grip te krijgen op de aanpalende processen die van invloed zijn op inhuur, gevolgd door het stroomlijnen van het inhuurproces en het opstellen van scherpe (prestatie)afspraken met leveranciers. Met onze werkwijze garanderen we een minimale besparing van 10% op de jaarlijkse PNIL kosten.
Laat je gegevens achter voor meer informatie over de Inhuurscan van Aegis. Je maakt dan automatisch kans op een gratis Inhuurscan ter waarde van €20.000,-!